Het (door de formule 1) nog in de stijgers staande circuit van Zandvoort was voor afgelopen weekeinde het decor voor de 6de race op het programma van de Supercar Challenge. Spirit Racing was hierin actief in de Sport-1 klasse en stond twee keer op het podium. Toch waren onze concurrenten ook verrassend snel en hielden Spirit Racing van de derde zege van dit jaar af. Gelukkig pakten we goede punten voor het kampioenschap waar we op de tweede plaats zijn aanbeland.
De omschakeling van de Hankook banden (fabriek afgebrand) naar Pirelli blijkt wel wat moeilijker dan gedacht. We hadden even tijd nodig om de banden goed te doorgronden. Pirelli levert de hardste band uit voor onze klasse, en dat is best een omschakeling vergeleken met de medium versie van de Hankook banden.
Toch had het team het voornamelijk voor de zondagsrace prima voor elkaar en moesten we kijken hoe we de 25 extra resultaatseconden (P1 op Assen en P2 op de zaterdag op Zandvoort) zo slim mogelijk konden wegwerken. Dit lukte (slim snel geschakeld van onze data man) zaterdag prima omdat we de pitstop konden maken tijdens een full course yellow. Zondag lukte dit helaas niet en moesten we de twee snelle Silhouettes voor laten gaan en eindigden we op de derde plaats. Een plaatsje lager dan de zaterdag, maar wel weer op het podium.
We waren tevreden over de wegligging op de zondag, maar het was nog niet voldoende om de concurrentie achter ons te houden. Ondanks dit zijn we in de tussenstand van het kampioenschap dichter bij de eerste plaats gekomen en moeten we op Spa de verbeteringen proberen om te zetten naar nog een plekje hoger.
Het technisch team was de onbetwiste grote winnaar dit weekeinde. Zij wisten elke sessie de auto steeds verder te verbeteren en laten we op Spa ( 27/29 oktober) nou net een hele snelle auto nodig hebben.
We hebben er nu al weer zin in.